Sivut

torstai 8. joulukuuta 2011

hyvää päivää

minä olen mennyt ja tullut ja mennyt ja tullut,
maailmasta toiseen niin usein etten oikein muista edes kaikkea.
lumimm
kynttiläOlen viettänyt Merin ja Vellamon nimipäivää, ollut kuuntelemassa ihanaa Niinaa ja pianoa, juonut appelsiini-kaktus-lakritsinjuuri-rooibosteetä, saanut vastaukseksi hymistelyjä kun olen kysynyt haluatteko aamupalaa, lukenut Lang Langin vastapainoksi Khaled Hosseinia ja Khaled Hosseinin vastapainoksi Tove Janssonia, syönyt lakritsijäätelöä, hukannut bussikortin, hyvästellyt ihmisiä,
mustmaak
luullut joutuvani hyvästelemään Saaran ja Knuutin mutta sitten lähdin vahingossa metallisessa maailmanvaihdoslaitteessa niiden kanssa Jyväskylään kun ei keksitty parempaakaan paikkaa odottaa junaa,
mustavkalkl
mennyt tuntemattomaan kotiin yöksi, juonut mustikkamuffinssiteetä, kävellyt konservatorioon jäätyneiden lampien ohi pakkasella, kävellyt Kompassia ympäri ja kokeillut huomaako kukaan (ei), ollut tilanteissa joita en olisi osannut kuvitella tuntia aiemmin, istunut koko maailman näyttävän ikkunan äärellä, herännyt nähden valkoisen maan, tehnyt epäabstrakteja joulutorttuja ja puhunut.
mökit
Eilen palasin harmaiden tiiliseinien ja ristikoiden ja teinien keskelle ja ajattelin että mitä nyt.
Yksi sanoi, että sinä näytit surulliselta äsken, ja mietin että olinko.

Tänään oranssit sukkahousut olivat punaisemmat kuin muistin ja mustassa villatakissa oli valkoisia kissankarvoja. Mietin että mitä olin ajatellut kun en ilmoittautunut historian ylioppilaskirjoituksiin, enkö mä tykännytkään reaaliaineista ja haasteista, sitten muistin että minä päätin onnistua matematiikassa ja englannissa. Ja että ketään ei kiinnosta mitä minä olen kirjoittanut, etenkään jos minusta tulee se taiteilija.
Hymyilin ehkä reunalta mutta se sattui.

Jos tulitte etsimään taidetta, ette taida löytää sitä täältä juuri nyt. Elämää sen sijaan, ehkä.

Hyvää Sibeliuksen päivää.

3 kommenttia:

  1. suurimman osan ajasta en käsitä ollenkaan, mistä kirjoitat muttei se haittaa koska se kuulostaa ihan älyttömän hienolta :D

    VastaaPoista
  2. ymmärrys
    hienoa kuulla kaikki tämä.

    VastaaPoista
  3. Tiina - häh, luulin että kirjotin tosi konkreettisesti! Lähinnä vain askeleistani tai ruoistani tai ystävistäni. Mutta joo, se oli älyttömän hienoa niin sietääkin kuulostaa siltä

    Joki - olisi hienoa kuulla myös teistä ä ä ä ää ä ä

    VastaaPoista