Sivut

sunnuntai 19. toukokuuta 2013

vihreää

minä olen voinut hyvin.

Tiistai-iltana menin Tampereelle, kävelin kostean kaupungin läpi ja sitten menin yliopistoon, jossa kaikki nurkat olivat täynnä tulevan journalistiopiskelijan näköisiä nuoria ja minä vain istuin seinää vasten ja katselin heitä. Kirjoitin paperille jotakin mitä tiesin ja senkin hieman väritettynä, välillä vain erittäin harmaana ja pyöreäkirjaimisena. Konserttikatsomokin näytti kasalta planeetan renkaita.
Tulin pois ja menin rautatieasemalle. Istuin penkillä, tuijotin taulua jossa luki lähtevät junat enkä tiennyt minne pitää mennä. Nykyään usein tuntuu että on hyvä olla juuri tässä, mutta sinne en halunnut jäädä. Soitin äidille ja sanoin että en jaksa valita enää mitään, olen jo valinnut kaikki sanat joita käytän ja kaikki päivät jolloin luen ja kaiken. Äiti sanoi että tee niin kuin tuntuu hyvältä.
Minä menin lippuautomaatille ja siellä luki että voi mennä Jyväskylään.
Junassa otin kengät pois ja sen takia
olin onnellinen.


Pyöräilin vihreissä housuissa vihreällä pyörällä, nautin kesätuulista
söin jäätelöä käytävillä
istuin vihreässä valoisassa lasitornissa ja kirjoitin ajatuksia ylös
kuuntelin alhaalta ja joka suunnasta kuuluvaa viulunsoittoa
käveleskelin lammikon vieressä ja piirsin kaaren
kiipesin koivuun
söin jäätelöä illalla
sanoin kissoille ja äideille hei
olin.

Tuntui tältä:
tuntuitältä
--------------------------------
tulin kotiin ja isä oli nostanut pyöränpenkin ja ostanut appelsiinimehua. Kissa hymyili, ihan varmasti,
ja tajusin, kuinka hyvissä paikoissa voinkaan olla.

Nyt menen vieraaseen kaupunkiin tyhjään asuntoon ja koitan sanoa: olen tällainen ja minä ajattelen näin. En koita näyttää kuinka hyvin osaan arvata päättäjien mielipiteet vaan koitan kertoa kaikesta mikä on minulle arvokasta.

6 kommenttia:

  1. tykkään hirveästi sun tavasta kirjoittaa. tunnelmallinen kuva myös. tulee hyvä mieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kivaa, kiitos! Minulla oli hyvä mieli, hauskaa että sen voi välittää muillekin!

      Poista
  2. Kun löysin blogisi, tuli siitä heti yksi suosikkini. PIdän tavastasi kirjoittaa myös, olisi se se tapa millä myös itse kirjoittaisin, jos osaisin! Ihanaa kesää!


    Yt.Annika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, kerroit ihania asioita! Ihanaa kesää sinullekin.

      Poista