Sivut

tiistai 7. toukokuuta 2013

voi riemu

tänään tuntui tältä: valossa-pieni yokomina-pieni
(eräänä päivänä löysin Yoko Onon kuvan ovesta ja isoveli sanoi että katso, me löydettiin sun kuva lehdestä)


tuntuu että kaikki on mahdollista.
Ainakaan ei tarvitse pelätä ja varoa ja estää itseään tekemästä mitään,

minulla on oikeus olla täällä.

---------------------------------------------
Koko kevään olen miettinyt miksi menestystä ja kunniaa tarvitaan ja se on tuntunut ihan järjettömältä. Nyt iloitsen kun saan sitä - anteeksi paradoksaalisuuteni.
Ehkä menestystä tarvitsee, jotta voi tehdä sitä mitä haluaa. Jotta saa valtaa eli mahdollisuuksia saada oma tahto läpi, vaikka en minä tiedä miksi minun tahtoni olisi parempi kuin kovin monien muiden. Minä en halua että käsitykseni itsestäni valokuvaajana muodostuu muiden ihmisten näkemysten perusteella, mutta on kivaa kuulla, että olen välittänyt jotakin toisille ihmisille asti.

Mediayhteiskunta sanoo:
"Menestystä tavoitellaan, koska se tuo mukanaan paitsi minuutta hivelevää kuuluisuutta myös vaurautta ja sosiaalisen aseman nousun."
Onneksi olen oppinut tuon kirjan melkein ulkoa. Mielessäni on säntillisiä lauseita yhteiskunnan olemassaolosta silloinkin kun hautaudun ajatuksiini ja koko maailma on ihan suuri illusioni.

Silti on tärkeää muistaa, mitä Eino Leino ajattelee:
Kunniata kiitetään -
sepä vasta kaunis kalu!
Voisko tuota syödäkään,
jos ois sulla ruoan halu?

4 kommenttia:

  1. jeeeeeee, iha best ku kirjotat tänne
    oli kauheaa kun et kirjoittanut yhdessä vaiheessa melkein koskaan!!!!!!11

    ps: tuutko ens viikola kommuuniin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SaaraaaA Aaa a! todellakin tuun!!! mulla on siitä seuraavalla viikolla pääsykokeet eli oon ihan kriisissä mutta tuun silti!!!! varsinkin flashmobiin.

      Poista
  2. Hävettää, kun viime aikoina on ollut niin kiire, etten ole ehtinyt kommentoida saati aina edes lukea uusia kirjoituksiasi. Tekisi niin mieli kommentoida kaikkiin merkintöihisi jotain, sinulla on niin kauniit sanat ja upeat kuvat ja niissä ihanat värit ja valot.

    Nyt tahdon sanoa, että olen onnellinen puolestasi - on hienoa, että olet uskaltanut tehdä itseäsi näkyvämmäksi siinä mitä teet. Kuvasi ovat upeita, olen vuosien varrella niitä katsellessa saanut niistä paljon hyvää mieltä, ja toivon todellakin että myös monet muut pääsisivät näkemään niitä.

    Nauti, mutta älä kadota itseäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei kiirettä tarvi hävetä! Hurjan suuria asioita sinä sanot. Minä toivon, että tätä kautta pystyn olemaan enemmän sitä mitä olen, tekemään rohkeammin sitä mitä haluan. Toivon, että yhä opin itsestäni ja siitä että voin olla juuri tällainen.
      Olen niin menestys- ja arvostelukriittinen, että en usko että katoan kunnianhimoiseen taisteluun. Luulen, että minä pysyn, ja varsinkin kun huomaa, että esiintyminen ei satu, on helpompaa pysyä minuna.

      Kiitos kovin paljon!!! !!

      Poista