Sivut

torstai 29. elokuuta 2013

hurjaa

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa.

Eilen juoksin Helsingissä ympäriinsä ehtiäkseni junaan. Menin Tampereelle, sillä pitäähän minun tietää, minne olen muuttamassa
(pitäähän minun muistaa välillä miten ihmeellisiä ihmiset ovat)
kävin vähän hiiviskelemässä yliopiston käytävillä, sitten hihitin hysteerisesti konservatorion ruokalassa ja kävelin pitkin katuja joilla oli kauniit nimet.
Istuin lattialla räsymatoilla ja näin riippumatosta pilkistävät varpaat, eloisan vihreän seinän ja muutaman naurun. Näin elämän eikä siinä ollut mustaa eikä valkoista eikä totuuksia. Se on monimutkainen ja minä en aina tiedä kuinka siihen tulisi suhtautua, mutta minä ajattelin elää siinä, hengailla vain.
Viihdyin siellä ja jäin lattialle nukkumaan ja vielä aamulla juomaan teetä, käytin aina vain uudestaan saman teepussin sen sijaan että olisin mennyt hoitamaan tärkeitä asioita.
vellamoriippuu
saaraloikoilee
knuuttiriippumatossa
Mieletöntä,
(no mind)
koulu alkaa kolmen päivän päästä. Sitten minä menen kouluun linjalle, jossa kaikki haluavat opiskella samaa kuin minä, ja minä asun samassa kaupungissa kuin ystäväni. Tuntuu niin hienolta kaikki, että
kyllä se siitä vielä sekavaksi muuttuu.
Voisin useamminkin nostaa katseeni ylös murenevasta aivokirjastani ja katsoa ympärilleni. Vaikka se tuoksuukin hurmaavalle ja on kiehtovaa opetella tekemään yhä kauniimpia kirjaimia upottavalle paperille,
yhä hatarampia tulkintoja todellisuudesta.
Mutta joskus tulkinta voi olla: minun on hyvä olla Tampereella.

10 kommenttia:

  1. Kommentoippa siihen kuule.
    Terveisin; Vellamo

    Aiheeseensopiwia kuveja kuvoja kuvii ainakin ja tulkintoja, mutta meidän parvekkeelta ei näe varmaan teidän ikkunaan, terveisin koira. Mieletön tä, mieletönnä
    Ei saa ttöniä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. miksei muka ?? ?? ? ? ? ??? tuun maanantaina pitämään teekutsut ja katsomaan teidän parvekkeelta meidän ikkunaa.

      Poista
  2. toi viimenen kuva on aivan täydellinen. ja onnea uuteen kouluun, kaunis teksti jälleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, kiitos! Minusta se meni hieman mönjäksi. Mutta kivaa kuulla.

      Poista
  3. tässä noin niinkuin kaikki oli aika ihanaa :)
    toivottavasti kaikki hienous jatkuujatkuu vaan ♥
    (ja kömmähdyksistäkin aina selviää sitten jos on noin suuria hyviä asioita ympärillä, kuten sinulla nyt taitaa olla)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee, toisinaan kaikki on ihanaa, tai ainakin toisinaan monia asioita osaa pitää ihanina! En usko että niiden ihanuusarvo muuttuu. :)
      Mun elämä on aivan sekaisin, mutta on hienoa että maailma ei siltikään ole sikinsokin vaan voin saavuttaa siellä hyvän olon. Ja oon kyllä hyvin onnellinen monista asioista jotka sijaitsevat Tampereella!

      Poista
  4. Tervetuloa tänne, uskon että ihana Tampere ottaa sinut ihanasti vastaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee! Se on ilmeisestikin joku Hienojen Miesten tyyssija. Voi että, lasken jo päiviä, niitä on kovin vähän enää!
      (hieno mies on yleiskäsite kaikelle hienolle oikeastaan)

      Poista
  5. jeee :--) ehkä törmäät ystävääni, joka myös suuntasi tampereelle journalismin pariin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ooh kuka lie hän! Yritän törmäillä kaikkiin vaikka ihmisten koskeminen onkin aika vaikeaa. Jee :--)

      Poista